ปรัชญาความเป็นผู้นำและความเป็นผู้นำในการสอน

 Principals' Schema: Leadership Philosophies and Instructional Leadership

Zuckerman, Sarah J.; O'Shea, Cailen

Journal of School Leadership, v31 n4 p274-296 Jul 2021

The Every Child Succeeds Act of 2015 signaled a shift toward the recognition of the importance of school leadership, reflecting a growing body of literature that demonstrates principals are second only to classroom instruction in supporting student success. This influence is the greatest when principals focus on teaching and learning, or instructional leadership. The ability to focus on instructional leadership requires knowledge, as well as the schema that creates mental models for instructional leadership tasks. This study draws on interviews with principals to examine the relationship between their theory of leadership, which are conceptualized as leadership schema, and their instructional leadership practices. The findings suggest that there are similarities in the instructional leadership tasks undertaken by principals, but that how they engage in tasks is partially determined by their theory of leadership.

Descriptors: Principals, Leadership Effectiveness, Leadership Styles, Instructional Leadership, Administrator Attitudes, Schemata (Cognition), Teacher Administrator Relationship, Trust (Psychology), Role Models, Facilitators (Individuals), Participative Decision Making, Educational Legislation, Elementary Secondary Education, Federal Legislation

SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com

สคีมาของอาจารย์ใหญ่: ปรัชญาความเป็นผู้นำและความเป็นผู้นำในการสอน

ซักเกอร์แมน, ซาร่าห์ เจ.; โอเชีย, เคเลน

Journal of School Leadership, v31 n4 p274-296 Jul 2021

พระราชบัญญัติความสำเร็จของเด็กทุกคนปี 2015 ส่งสัญญาณการเปลี่ยนแปลงไปสู่การรับรู้ถึงความสำคัญของความเป็นผู้นำในโรงเรียน ซึ่งสะท้อนถึงเนื้อหาที่เพิ่มขึ้นของวรรณกรรมที่แสดงให้เห็นว่าครูใหญ่เป็นอันดับสองรองจากการสอนในห้องเรียนในการสนับสนุนความสำเร็จของนักเรียน อิทธิพลนี้จะยิ่งใหญ่ที่สุดเมื่อครูใหญ่ให้ความสำคัญกับการสอนและการเรียนรู้ หรือความเป็นผู้นำด้านการสอน ความสามารถในการมุ่งเน้นไปที่ความเป็นผู้นำในการเรียนการสอนนั้นต้องใช้ความรู้ เช่นเดียวกับสคีมาที่สร้างแบบจำลองทางจิตสำหรับงานความเป็นผู้นำด้านการสอน การศึกษานี้ใช้การสัมภาษณ์กับผู้บริหารระดับสูงเพื่อตรวจสอบความสัมพันธ์ระหว่างทฤษฎีความเป็นผู้นำ ซึ่งกำหนดแนวคิดเป็นแผนผังความเป็นผู้นำ และแนวทางปฏิบัติในการเป็นผู้นำตามการสอน ผลการวิจัยชี้ให้เห็นว่ามีความคล้ายคลึงกันในงานความเป็นผู้นำด้านการสอนที่ดำเนินการโดยอาจารย์ใหญ่ แต่วิธีที่พวกเขามีส่วนร่วมในงานนั้นถูกกำหนดโดยทฤษฎีความเป็นผู้นำบางส่วน

คำอธิบาย: อาจารย์ใหญ่, ประสิทธิผลของการเป็นผู้นำ, รูปแบบความเป็นผู้นำ, ความเป็นผู้นำในการสอน, ทัศนคติของผู้บริหาร, แผนงาน (ความรู้ความเข้าใจ), ความสัมพันธ์ของผู้บริหารครู, ความไว้วางใจ (จิตวิทยา), แบบอย่าง, ผู้อำนวยความสะดวก (บุคคล), การตัดสินใจแบบมีส่วนร่วม, กฎหมายการศึกษา, ประถมศึกษาระดับประถมศึกษา, รัฐบาลกลาง กฎหมาย

สิ่งพิมพ์ของ SAGE 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320 โทรศัพท์: 800-818-7243; โทรศัพท์: 805-499-9774; โทรสาร: 800-583-2665; อีเมล: journals@sagepub.com; เว็บไซต์: http://sagepub.com

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

ผู้นำด้านดิจิทัลระดับปรมาจารย์

ภาวะผู้นำและนโยบายในโรงเรียน